Българско Радио от Чикаго. Кликнете на плеъра по-долу. За да слушате с WinAmp кликнете ТУК!

петък, 19 септември 2008 г.

Да превърнеш живота си в бестселър

Янка АПОСТОЛОВА
Ако един ден се върна в България, ще живея на село. Там имах прекрасно бедно детство, богато с чистота и искреност. На този свят постигнах всичко благодарение на онези невероятни години, които ме направиха човек, убеден е Влади Николов.
Влади е родом от Владимирово,Монтанско, но се определя като гражданин на света. Притежава къща в Монреал, където отсяда рядко, но редовно праща пари за данъци. Непрекъснато пътува, защото е цирков и вариететен артист. Неговият дом е сцената, а семейството - публиката, която го аплодира. Завършил е университета на живота. Говори седем езика. Има покани за много участия, но вече избира къде да работи. За себе си казва - аз съм едновременно сам и с много хора. Търся трудностите, правя всичко възможно да ги преодолея и съм истински щастлив, когато успея. Не смятам, че съм постигнал много. Спра ли да да търся себе си, ще спра да живея. Стремежът ми е огромен, имам потенциал и се чувствам млад.
- Произхождам от бедно селско семейство, но от малък исках да се реализирам, да покажа и да докажа себе си, да постигна всичко в името на изкуството, връща се назад в годините Николов. На 14 години тръгнах с циркова трупа из България. Това беше моят безумен скок в неизвестното с щастлив край. Първо миех автобуса и гледах представленията, а след шест месеца беше първото ми участие като жонгльор. След година турнето приключи, трупата се върна в София и моята радост се изпари. Не знаех какво да правя, нямаше къде да отида. За мен столицата беше друга планета. Първата нощ се подслоних в конюшнята на цирка. Работници ме откриха на другата сутрин и ме заведоха при Лазар Добрич. Той видя в мен таланта и ме направи артист.
През шейсетте години Влади играл във вариете в Кипър, договорът му изтекъл и се върнал. У нас се почувствал затворник, липсвали му свободата и възможността да се развива. Качил се с два куфара на влака и на границата казал, че отива пак в Кипър. Слязъл в Гърция, прекарал година в бежански лагер. А после емигрирал в Канада. За половин година научил френски, започнал работа в атракционни телевизионни програми, станал водещ на детско предаване. През 1973 г. позвънил на брат си. Посъветвал го, да стигне до Белград, за да се срещнат и да отпътуват заедно за Канада. След дни, по време на спектакъл му съобщили, че брат му е починал.
- Незабавно тръгнах към България - вече бях канадски гражданин, спомня си Влади. С такси стигнах от София до Владимирово, където след десетина минути няколко милиционерски автомобила оградиха къщата. Закараха ме в Окръжното управление на МВР. Разпитваха ме дълго - къде съм бил, какво съм правил. Не се върнах пак в чужбина, защото реших да науча всичко за смъртта на брат ми, която хич не беше случайна. Получих шанса да започна работа в столичния бар “Астория”. На всяко представление имаше служител на ДС. След поредния спектакъл в гримьорната влязоха трима, които помислих за почитатели. Те любезно ме поканиха да поговорим пет минути навън. Набутаха ме в черна волга и ме закараха в централния затвор. Със сценичния костюм останах там месец, без някой да ми каже нещо. Белият панталон стана черен, ризата се прокъса. После ме предупредиха - спри да ровиш около смъртта на брат си и ме освободиха. Е, не спрях, но го правех внимателно и разбрах истината, която бе много жестока. Той бил убит в къща в Криводол, трупът бил изхвърлен на гарата, на 300 метра била захвърлена и главата. После Николов отпътувал за Канада. И се отдал на работата, за да потуши болката. В Лас Вегас правил шоу в паузите на концерт на Елвис Пресли. Кралят на рока бил много тъжен в гримьорната, но на сцената оставил сърцето си. На спектакъл пред гръцката общност в Монреал, получил предложение от именит продуцент за шоу в Гърция. Приел го и започнал да прави програма в стил вариете за голяма телевизия в южната ни съседка. Работил с много известни актьори и певци. Незабравима ще остане срещата с Майкъл Джексън. Мил спомен пази от Мелина Меркури, която му оказала неоценима помощ. След четири години отново се върнал в Канада. Бил конферансие на голям концерт на Нана Мускури в Отава, а публиката го засипала с цветя. Участвал в благотворителен бал, организиран от Лейди Даяна в Париж. Влади Николов е първият европейски артист, включен в Коледен спектакъл на Северния полюс.
- В България ме обхваща тъга, споделя впечатленията си Николов. Тревожи ме агресията, простотията, мръсотията, обслужването в кафенета и магазини. Не съм политически просветен, но чувствам огрубелите нрави, манията за величие на управляващите и търпението на народа. А търпението е самоунищожение, но не смятам, че ще продължи дълго. Страх ме е, като си помисля, че децата няма да намерят своето аз в родината. А те са толкова талантливи и не заслужават такъв живот. Действителността тук е много жестока и това не е черногледство. Навсякъде се говори само за пари. След 50 години България ще съществува само на картата. Дано не се превърне във второ Косово.
До дни Влади заминава за Германия, следват турнета в Исландия и Англия. През януари ще участва в световния цирков фестивал в Монте Карло. А после ще напише книга за своя живот. Тя ще се превърне в бестселър и ще грабне вниманието на американски продуценти и режисьори. Така пътят на малкото момче от Владимирово до големите световни сцени ще бъде филмиран.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Поставете свой коментар тук:

Съдържанието по дати

Обяви в район Чикаго

За всички градове от цял свят по континенти кликнете ТУК!

Пълното съдържание по теми

Изберете по-долу темата, която ви интересува. Кликнете. Ще се отвори нов списък със заглавия на видеоклипове. Изберете отново. Кликнете. Ще се отвори видеоекран. Киното започва веднага. Не забравяйте да отворите MENU в долния десен ъгъл на екрана за още 15 видеоклипа.

Music
Interview
Humor
Най-доброто от световното кино
Animals
Find the Your LOVE!! East Europian Girls looking for love!
Сериозно и / или Грозно
Анимационни филми.Не само детски.
Неща, които може би ви интересуват...текстова информация.
Истински негодници




Long Distance

Безплатни застраховки в САЩ за деца и бременни жени.За контакти и информация на Български език тел.1 847 854 8156

Search Video or Music Alphabetically